Освітяни Черкащини пройшли навчання в Державній службі якості освіти України
Державна служба якості освіти спільно з Університетом менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України розпочали підготовку перших 100 регіональних тренерів-експертів з питань проведення інституційного аудиту, створення і розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти.
Участь у першому етапі навчань взяли освітяни Черкащини.Серед них –заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаського фізико-математичного ліцею Наталія Бобкова, директор Корсунь-Шевченківської гімназії Інна Луц, представники Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» - завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Світлана Гаряча та доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Олена Педько.
Під час навчання вони отримали детальну інформацію про механізм здійснення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти, про розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Окремо учасників ознайомили з державною політикою щодо забезпечення якості освіти в Україні.
Ділячись враженнями від навчання,СвітланаГаряча зауважує, що питання якісного надання освітніх послуг є актуальним. На її думку, щоб досягти дійсно якісної освіти, потрібно розуміти, що це не односторонній процес, а спільна відповідальність учасників освітнього процесу – педагогів, учнів і батьків.
«Отримані знання відразу будемо впроваджувати у практику», - розповідає Олена Педько. За її словами, вже з цього понеділка на лекціях в інституті післядипломної освіти педагогічних працівників директори та заступники директорів закладів загальної середньої освіти почують і побачать нову інформацію, що стосується інституційного аудиту та основ забезпечення внутрішньої якості освіти. У планах освітян також розробка одноденного тренінгу «Основи побудови забезпечення внутрішньої якості освіти».
Розповідаючи про навчання, Наталія Бобкова зазначає, що знаннєвий капітал науковців, практичний досвід експертів, які вони завзято та відкрито передавали слухачам, – усе це сприяло формуванню цілісної картини новоутвореної системи аудиту закладів середньої освіти, ролі експертів у цій системі та нової української школи загалом. Крім цього, вона акцентує увагу, що цінним і корисним є обмін досвідом із колегами.
Під час навчання особлива увага приділялася проведенню інституційного аудиту.
- Не зважаючи на те, що процедура є новою, її не потрібно боятися, – каже Інна Луц.
Вона зазначає, що потрібно змінити старі шаблони і методи, читати нове законодавство і працювати грамотно з документами. А найголовніше - не забувати про спільну роботу в колективі.
Після завершення навчання на учасників чекатиме другий етап підготовки, що буде здійснюватися дистанційно у період з 25 січня по 15 лютого 2020 року.
Начальник управління ДСЯО у Черкаській області Оксана Компанієць зазначає, що, пройшовши всі етапи навчання, освітян будуть залучати до навчання освітніх експертів, які подали заявку та виявили бажання брати участь в проведенні інституційних аудитів.
Начальник управління наголошує, що нині триває добір охочих стати освітніми експертами з проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти. Тож, якщо Ви маєте бажання сприяти поліпшенню якості освіти, досвід управління закладом освіти, методичної та викладацької роботи, запрошуємо долучитися до спільної роботи, заповнивши відповідну анкету за посиланням: https://forms.gle/Z4NzQCEm7Fk1YeeY9.
За інформацією управління ДСЯО у Черкаській області